Tuesday, December 25, 2012

Penipuan


Penipuan yang aku rancang ini makin berhasil dan menjadi. Aku tidak pasti ianya akan bertahan untuk berapa lama dan impaknya bagaimana. Aku menipu dalam sakit, dan masih sakit. Penipuan ini lambat laun akan terbongkar juga.

Aku mungkin terpengaruh akan hati kecil aku yang sedih untuk menipu si Cicie. Dia seperti payah melupakan aku, tetapi berusaha. Aku sedih kerana dia memilih jalan itu, bercinta dengan seseorang yang agak mengabaikan dia. Tapi aku sedar, sedih dia, tumpahnya air mata dia, setia yang tidak goyahnya dia hanya untuk teman lelakinya itu. Aku berdoa suatu hari nanti, teman lelakinya itu berubah dan sedar akan kehadiran kasih yang terlalu kukuh untuknya dan lebih menghargainya. Aku mahu kau bahagia dengan dia, lupakan aku. Mungkin lambat laun akan hilang aku dalam memori dirimu.

Lyn, mungkin perbuatan aku ini seperti orang gila kerana mahu sakit dari perbuatan aku sendiri. Aku merancang menipu dengan menggunakan Lyn yang istemewa untuk hati aku. Zahirnya, orang yang tahu perbuatan aku ini akan mengumpamakan aku bercinta tahap gila dengan bayang. Mungkinkah hanya minat yang ada dalam hatinya itu untk aku, mungkinkah dia telah menjumpai cinta baru nun jauh di sana. Mungkin hati kecil aku sentiasa mengatakan, andainya suatu hari nanti, bila dia mengetahui penipuan ini, namun dia bersetuju dengan menukarkan penipuan ini dengan realiti, di mana dia juga inginkan aku menjadi miliknya, alangkah bahagianya aku. Tapi jika melihat dari sudut pandang keturunan, asal, dan jalan hidup yang sentiasa menjarakkan, mungkin ianya harapan angan. Mungkinkah suatu hari nanti, jika dia mengetahui penipuan ini, dan waktu itu dia benar-benar ada seseorang di hati, aku dengan relanya sanggup menghentikan penipuan ini. Kerana, aku perlu sedar akan kebenaran yang menyakitkan itu. Mimpi tetap mimpi, mengharap mimpi seumpama membunuh diri secara perlahan-lahan. Itulah yang aku lakukan, oleh itu aku bersedia untuk sakit lagi, kerana hati aku sudah tiada bentuk lagi.

No comments:

Post a Comment