Wednesday, October 31, 2012

Jiwa Kacau


Hari ini aku makin bingung . Aku terpengaruh dengan kata-kata semalam, mimpi semalam, perbualan tadi dan apa-apa sahaja yang mempengaruhi otak aku untuk berfikir berpandukan hati. Beberapa orang telah membuat aku jiwa kacau, dan aku masih lagi memikirkan mengenai mereka.

            Pertama sekali, seorang bidadari yang entah bagaimana mengenali aku. Pada mulanya memang agak pelik bagaimana dia boleh mengenali aku terlebih duhulu dari aku mengenali dia. Sememangnya, dia memiliki ciri-ciri dream girl aku, tetapi dia sudahpun dimiliki. Apa yang betul-betul membingungkan, walaupun dia sudah ada teman lelaki, tetapi dia seperti mahukan aku menjadi seseorang yang paling rapat dan selalu untuknya. Mungkin aku perasan, tetapi itu lah maksud yang aku fahami bila dia pernah menggelar aku pujaan hati. Aku cuba menjarakkan atau menjauhi dirinya untuk mengurangkan salah faham teman lelakinya, namun dia mahu aku tetap di kedudukan itu, kedudukan yang aku sering keliru, sama ada kawan, teman tapi mesra atau sesuatu yang lebih dari bayangan aku, tapi mungkin sekadar pemikiran dari mimpi.

            Kedua, seorang yang telah meninggalkan aku, namun masih cuba hidup dalam kekeliruan yang aku terlibat. Dia pernah berkata untuk meninggalkan aku kerana dia lebih mencintai temkan lelakinya, dan hanya meminati aku. Aku masih teringat, kenapa dia cuba mendekati aku sedangkan dia tahu dia hanya meminati dan tiada rasa cinta. Sekarang, khabar angin mengatakan dia telah bergaduh dan berpisah dengan teman lelakinya. Aku agak terkejut, namun lega kerana ianya bukan kerana aku. Apa yang pelik ialah, baru-baru ini dia mengirim salam padaku dengan ayat pelik iaitu I Love You . Aku jadi serba salah kerana moodnya juga menjadi murung apabila salah faham apabila aku keluar  jalan-jalan  dengan makcik aku. Aku takut dia berpisah dengan teman lelakinya dan berharap untuk bersama aku.

            Ketiga, seorang yang pernah mencuri hati aku. Kawan baik aku semasa di sekolah dan pernah menolak aku kerana teman lelakinya. Aku sentiasa ada bersamanya jika dia bergaduh dengan teman lelakinya. Tetapi, sekian lama aku hilang jejak dirinya kerana aku dengar dia bekerja di kawasan bandar. Baru-baru ini, aku cuba menghubungi dirinya, hanya untuk bertanya khabar. Tanpa aku sangka, dia mahukan aku dating ke sana untk menemaninya, malahan dia menunggu kedatangan aku. Aku cuba bergurau dengan bertanya adakah dia merindui aku. Tidak aku duga, dia benar-benar rindukan aku. Mungkinkah dia baru menyedari kehadiran aku dalam hatinya setelah dia bergaduh dengan teman lelakinya?

            Terakhir, mungkin ramai lagi dan banyak lagi yang aku ceritakan. Tetapi sekarang aku dalam keadaan bingung dan jiwa kacau. Siapa yang perlu aku jadikan permaisuri hati aku? Aku perlukan tangan untuk digenggam. Aku perlukan seseorang untuk selalu dihubungi, diminati, disayangi, dan yang paling penting, seorang yang setia di dalam hati aku menemani aku di saat aku memerlukan. Namun hidup tidak seperti yang kita duga, dan aku juga harus sentiasa mengambil kira bahawa aku bukan siapa-siapa untuk disayangi dan hidup aku ditakdirkan kesunyian.

No comments:

Post a Comment